درحال بارگذاری...

EC و نقش آن در جذب مواد غذایی

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

EC و نقش آن در جذب مواد غذایی


EC و نقش آن در جذب مواد غذایی

همه گیاهان نیاز به دسترسی به مقدار مناسب غذا دارند، اما گیاهان تنها زمانی قادر به جذب مواد مغذی هستند که مواد به شکل یونی باشند. هنگامی‌که مواد مغذی در آب حل می‌شوند، به یون تقسیم می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، نیترات پتاسیم به یک یون پتاسیم و یک یون نیترات تقسیم می‌شود. هر یون حامل بار الکتریکی است که پتانسیل حرکت الکتریسیته را در یک محلول ایجاد می‌کند. هر چه محلول حاوی یون‌های بیشتری باشد، رسانای بهتری برای الکتریسیته است. از سوی دیگر، آب خالص چون حاوی یون نیست رسانای ضعیف الکتریسیته است.


چهار واحد رایج رسانایی الکتریکی:

مهم است که توجه داشته باشید که اندازه‌گیری هدایت الکتریکی شما فقط مقدار کل مواد مغذی موجود برای گیاهان را به شما نشان می‌دهد و تجزیه هر ماده مغذی موجود را نشان نمی‌دهد.

نقش EC در جذب مواد مغذی

در ابتدایی‌ترین سطح، باید مواد مغذی در دسترس داشته باشید تا گیاهانتان بتوانند آن‌ها را جذب کنند. اندازه‌گیری EC به شما ایده‌ای از مقدار کلی محتوای یونی – یا مواد مغذی – موجود را به شما می‌دهد.

ممکن است این وسوسه وجود داشته باشد که گیاهان خود را تا حد امکان تغذیه کنید تا همیشه مواد مغذی در دسترس داشته باشند، اما این می‌تواند نتایج فاجعه باری داشته باشد. در عوض، گیاهان دارای محدوده EC ترجیحی هستند که در آن می‌توانند به سلامت مطلوب دست یابند.

اثرات EC نادرست

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، محصولات گیاهی خاص دارای محدوده EC ترجیحی هستند که در آن رشد می‌کنند. اگر گیاهان شما برای مدتی تحت EC قرار بگیرند که خارج از این محدوده باشد، سلامت گیاهان به خطر می‌افتد.

هنگامی‌که به‌طور خاص از مواد مغذی صحبت می‌شود، گیاهان ممکن است دچار کمبود یا سمیت شوند. همان‌طور که در مقاله کمبودهای رایج مواد مغذی و نحوه رفع آن‌ها گفتیم، به‌احتمال‌زیاد گیاهان شما ممکن است هم‌زمان از تعدادی کمبود/سمیت رنج ببرند. به دلیل شباهت علائم، شناسایی یک کمبود یا سمیت خاص می‌تواند دشوار باشد.

 

 

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


کشاورزی مدرن پهباد پهپاد سیرنگ کشاورزی نوین

این مطالب را هم بخوانید!

مرغان تخم گذار

چه عواملی بر مرغان تخم گذار تاثیر میگذارد

ادامه مطلب »

میزان و روش محلول پاشی عنصر -...

آهن، منگنز، روی، مس، بُر،

ادامه مطلب »

گرده افشانی با استفاده از پهپا...

استفاده از پهپادهای کشاورزی گرده افشان چه مزایایی دارد؟ افزایش بهره وری چگونه است؟ پهپاد کشاورزی گرده افشان می‌تواند به صورت دقیق در نقاط مشخصی از زمین زراعی و باغ حضور یابد و گرده افشانی را به صورت دقیق و برای تمامی نواحی انجام دهد. این کنترل و دقت کاهش وابستگی به حشرات استفاده از پهپاد کش...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116